3. AR & VR
Augmented en virtual reality (AR en VR) zijn wellicht al bekende termen. Maar de manier waarop deze technologieën worden ingezet, zal veranderen. Dit jaar zullen AR en VR met name worden ingezet door bedrijven die gepersonaliseerde ervaringen willen bieden. Van het proberen van een nieuwe outfit tot aan het kiezen van een nieuwe keuken, alles draait om de beleving en het gebruiksgemak voor de klant.
4. IoT
De komende generaties zullen steeds meer technisch onderlegd worden. Het Internet of Things (IoT) zal daarin een belangrijke rol spelen voor bedrijven die op zoek zijn naar manieren om efficiënter te werken en om klanten een omnichannel ervaring te bieden.
5. Apps on-demand
On-demand applicaties worden steeds populairder. Dit jaar hoeven klanten dan ook niet meer de deur uit voor een specifieke dienst of bepaald product. On-demand apps laten hen eenvoudig een verzoek plaatsen, waarna het gevraagde product of dienst binnen no-time aan de deur wordt geleverd.
6. Chatbots
Siri, Alexa, Bixby en Google Assistant, wie kent ze niet? Ook in 2022 blijven de chatbots razendpopulair. En ze worden steeds beter! De integratie van kunstmatige intelligentie in chatbots zal de ervaring een stuk menselijker maken. Ook zullen chatbots op steeds meer innovatieve manieren worden ingezet.
7. Mobiele portemonnee
Een mobiele portemonnee maakt het mogelijk om snel en eenvoudig transacties uit te voeren. Deze trend zal ook dit jaar in populariteit toenemen. De belangrijkste reden? Het gebruiksvriendelijke ontwerp en de snelle ontwikkeling van de technologie. Deze combinatie zorgt voor een complete gebruikerservaring.
8. Blockchain
Een nieuwe trend in de ontwikkeling van mobiele apps is het gebruik van blockchaintechnologie. Blockchain lost problemen, zoals informatiebeveiliging en misbruik van gegevens, op door gedecentraliseerde databases aan te bieden. Een trend die je zeker in de gaten moet houden!
9. Privacy & databescherming
Transparantie, veiligheid en bescherming van gevoelige gegevens, als bedrijf kun je er niet langer omheen. Daarom investeren ontwikkelaars ook in 2022 steeds meer tijd en kennis in de ontwikkeling van zowel schaalbare als veilige mobiele applicaties.
Om ook dit jaar relevant en innovatief te zijn voor je klanten en medewerkers, is het goed om bovenstaande trends in de gaten te houden. Klanten verwachten steeds meer en door te innoveren kun je als bedrijf blijven groeien.
Bron: Knowtechie